Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket valamint Adatkezelési tájékoztatónkat és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben ezek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A webáruház működésével, megrendelési, fizetési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:
Üzemeltetői adatok
Cégnév: KI A SZABADBA KFT.
Székhely: 1133 Budapest, Kárpát utca 31. 5/17
Adószám: 22618076-2-41
Cégjegyzék szám: 01-09-936016
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Kereskedelmi tevékenység engedélyezésének nyilvántartási száma: XIII/11018/2013/B
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség: locline [kukac] locline.hu vagy a kapcsolat menüpont űrlapján keresztül.
Telefonos elérhetőség: +36-20-352-8484 (ügyfélszolgálati időben azaz munkanapokon hétfőtől – péntekig 8 és 16 óra között).
Bankszámlaszám: Budapest Bank: HU04-10101346-32925100-01003004
Megrendelés esetén az előre utalást számla ellenében erre a számlaszámra kérjük teljesíteni a számla sorszámára hivatkozva!
A Szolgáltatás üzemeltetési partnere (tárhely üzemeltetés): Websupport Magyarország Kft. 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek on-line, jellemzően házhoz szállítással rendelhetőek meg. Bizonyos esetekben előre egyeztetve személyes átvételre is van lehetőség Budapesten. Felmerülhet olyan, hogy egyes termékek méretükből adódóan vagy érzékenységük miatt futárszolgálattal nem szállíthatók. Ezek átvétele csak személyes átvétellel lehetséges. Ügyfélszolgálati irodát és boltot nem tartunk fent.
A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak (termék kategóriák szerint, de nem kizárólagosan):
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját és egyéb felmerülő költségek díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra! Amennyiben a termék ára akciós, akkor az kizárólag az locline.hu webáruház rendszerén keresztül leadott rendelések esetében érvényes. Az űrlapon, e-mailben vagy más egyéb módon leadott rendelések esetében a listaárak/eredeti alapárak vagy szerződött partnereink esetében az egyedi árak érvényesek! Akciós termékek esetében fenntartjuk a jogot a webáruházon keresztül leadott rendelések esetében is, hogy a megjelenített ár csak a készlet erejéig érvényes. Amennyiben ön nagyobb mennyiséget rendel mint az elérhető készletünk, akkor megvizsgáljuk, hogy tartható e az ár, és ha igen, akkor természetesen a teljes mennyiségre megadjuk a kedvezményt, ha nem, akkor értesítjük és ön eldöntheti, hogy kéri-e az eredeti kedvezménytől eltérő áron, vagy lemond a további tételekről. Természetesen, ha tartható a kedvezményes ár, akkor további értesítés nélkül a megrendelése szerint szolgáljuk ki.
Rendelési információk
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, viszont amennyiben szeretné legközelebbi vásárlása alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik általában 8-tól – 18-óráig. A megadott időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, de a munkaidő lejárta után beérkezett megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon és/vagy e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3 munkanapon belül.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget a technikai ismertetők - a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő - esetleges előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén az összeg visszautalásra kerül a feladó részére.
Mivel a webáruház rendszere nem feltétlenül követi és jeleníti meg helyesen az elérhető készlet mennyiségét és nem szinkronizál a számlázó és készletnyilvántartó rendszerünkkel, ezért a készletre és elérhetőségre vonatkozó információk csak tájékoztató jellegűek. A rendeléseket és teljesíthetőségét a rendelés feldolgozási menetében e-mailben igazoljuk vissza. Ha és amennyiben fontos, hogy mikor tudjuk kiszolgálni igényét a választott termékekkel, akkor kérjük, hogy vegye fel felünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén.
Rendelés menete
1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a virtuális kosárba.
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A ’’törlés’’ gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően frissítse a kosár tartalmát a ’’kosár frissítése’’ gomb megnyomásával.
3. Ezek után bizonyos esetekben (de nem folyamatosan) lehetőség van kupon vagy ajándékutalvány beváltására. Ha rendelkezik ilyennel, váltsa be.
4. Számítsa ki a szállítási költséget.
5. Nyomja meg a ’’Pénztár’’ gombot és válassza ki, hogy vendégként vagy regisztrált felhasználóként kívánja folytatni a vásárlást.
6. Adja meg kapcsolattartói és számlázási adatait. A piros csillaggal megjelölt adatok pontos kitöltése nélkül a vásárlás folytatása nem lehetséges. Céges vásárlás esetén a Számlázási név és az adószám megadása is szükséges a címadatok mellett. Ha ezek bármelyike hiányos, a vásárlási számlát a kapcsolattartói adatokban megjelölt személy nevére állítjuk ki.
7. Ha megegyezik a szállítási adat a megadottakkal, akkor pipálja ki a ’' A szállítási és számlázási címem azonos’' mezőt, és folytassa a 9.es pontban megadottak szerint. Ha nem, hagyja üresen és folytassa a vásárlást a tovább gombra kattintva.
8. Ha eltérnek a szállítási adatok az alapadatoktól, kérjük, adja meg azt is.
9 Válassza ki a lehetőségek közül milyen szállítási módot szeretne. Ha kíván, adjon hozzá megjegyzést is.
10. Válassza ki a fizetési módot és itt el kell fogadnia jelen Általános Szerződési Feltételeket is és Adatkezelési tájékoztatónkat is!
11 Ellenőrizze a végleges megrendelés elküldése előtt a rendelés véglegesítésben, hogy minden paraméter megfelelő-e, majd hagyja jóvá megrendelését vagy szükség esetén módosítsa.
12. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap. Az automatikus rendelés visszaigazolás nem jelenti azt, hogy a megrendelt télek teljesíthetők.
13. A beérkezett megrendelését telefonon és/vagy emailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!
*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok újbóli megadása nélkül! Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
Kérjük figyelmesen és pontosan töltse ki az adatokat, mert ellenkező esetben a megrendelése elutasításra is kerülhet, amennyiben nem tudjuk Önnel felvenni a kapcsolatot. Lehetőleg ellenőrizze e-mail címét és postafiókjának telítettségét is. Amennyiben 48 órán belül nem érkezik a megrendeléséhez kapcsolódó visszaigazoló levél, kérjük, jelentse a kapcsolaton keresztül.
A megrendelt termék(ek) / házhoz szállítás díjának és a fizetésének módja
A megrendelt terméket legkésőbb a csomag átvételekor a szállítónak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát jellemzően a szállítás előtt emailben, a garancia levelet - ha van - a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a szállító előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és, ha úgy gondolja, ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére. Személyes átvétel esetén, saját futárszolgálattal történő átvétel esetén csak előreutalással kiegyenlítve vagy készpénzben kiegyenlítve adjuk át az árut.
A megrendelő hibájából tévesen duplán, többszörösen vagy bármilyen mértékű túlfizetés esetén a túlfizetés összegét a következő a megrendelő által választott módok valamelyikén írjuk jóvá:
Házhozszállítás, információk
Magyarország határán belül szállítandó csomagokat a Magyar Posta MPL csomagküldő futárszolgálattal kézbesítjük a megadott szállítási címre. Budapest és vonzáskörzetében esetenként saját futárunk is szállíthat. Ezt egységesen 1.575.-Ft+ÁFA összegben állapítottuk meg. Amennyiben nem ad meg helyes kézbesítési címet és/vagy telefonszámot és e-mailre sem reagál a szállítást megtagadjuk és rendelését visszautasítjuk. Kérjük mindig pontosan töltse ki az adatokat! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik jellemzően 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik a szállítási címen, célszerű olyan szállítási címet megadni (pl.: munkahelyi) ahol biztos át tudja venni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok kiszállítási és visszaszállítási költségét is a megrendelőre terheljük!
Házhoz szállítás díjszabása
Nettó 60.000Ft-os megrendelésig és maximum 30Kg-os csomag esetén Magyarországi címre a szállítási költség 1.575.-Ft+ ÁFA.
Nettó 60.000Ft-os megrendelésig és maximum 20Kg-os csomag esetén (típusonként eltérő méretben) lehetőséget biztosítunk PostaPonti átvételre is. MOL, Coop és Csomagautomatából átvételkor 1.260.-Ft+áfa a szállítási díj.
Nettó 60.000Ft-os megrendelésig és maximum 30Kg-os csomag esetén (típusonként eltérő méretben) lehetőséget biztosítunk Postán maradó PostaPonti átvételre is. Ennek díja 1.260.-Ft+áfa.
Nettó 60.000Ft felett legfeljebb 30Kg-os normál méretű csomag magyarországi címre történő házhozszállítás vagy PostaPontra, Postán maradó vagy MPL csamagautomatába szállítás esetén a szállítási díjat elengedjük.
30Kg feletti, túlméretes és/vagy törékeny illetve külföldre történő szállítás esetén (függetlenül a választható opcióktól) az árak egyedileg kalkuláltak és a megrendelés után a rendelés feldolgozás státuszával együtt e-mailben jelezzük a szállítás költséget.
További információk a szállítással kapcsolatosan valamint még további információt a Postapontokkal kapcsolatotosan itt talál.
Személyes átvétel és feltételei
Hétköznap és munkanapokon jellemzően hétfőtől-péntekig 8:30 - 17:00 óra között (ez nem nyitva tartás!!) lehetőség van kizárólag előre egyeztetett időpontban átvenni a megrendelt termékeket. Amennyiben megrendelését "személyes átvétel" megjelölésével adja le, akkor (,ha már minden megrendelt termék elérhető és átvehető) telefonon és/vagy e-mail-ben jelzést küldünk, hogy rendelését átveheti, hol veheti át és hogyan egyeztethet időpontot. Személyes átvétel esetén 10.000.-Ft+áfa rendelési értékig 500.-Ft+áfa kezelési költséget, 10.000.-Ft+áfa feletti vásárlási érték esetén 0.-Ft azaz nincs további kötség.
Átvételi cím: 1151 Budapest, Csomád utca 55. Megnézem térképen >>
Időpont egyeztetés: +36 20 352 8484 vagy s z e r s z a m [kukac] i m b u s z [pont] h u e-mail címen, valamint kapcsolat menüponton keresztül az űrlapon.
FONTOS! Minden esetben egyeztessen időpontot, mert a megadott időpontok között is elképzelhető, hogy nem tartózkodunk a telephelyen. Az eredeti számlát a megrendelésben megadott e-mail címre küldjük meg legkésőbb átvételkor. A vásárlás ellenértékét a helyszínen készpénzben vagy előre utalással rendezheti.
Fizetési módok és feltételei
Locline.hu webáruházunkban az alábbi fizetési módokkal egyenlítheti ki a megrendelt termékek ellenértékét:
Utánvétel (készpénzzel vagy bankkártyával)
Az utánvételes vásárlás azt jelenti, hogy a megrendelt terméket kiszállításkor a szállítónak/futárszolgálatnak, Postán maradó vagy PostaPont átvételkor az átvétel helyszínen rendezi, az alábbi módokon:
Utánvételes rendelés esetén a maximális fizethető végösszeg: 100.000.-Ft. Az utánvételes fizetés esetén 450.-Ft+áfa kezelési költséget számolunk fel, mivel a futárszolgálat is többletköltséget számol a pénzkezelésért. A többletköltség elkerülése és magasabb rendelési végösszeg esetén banki átutalás lehetséges.
A bankkártyás fizetés biztonságos és webáruházunk soha nem kéri öntől, hogy adja meg bankkártyája adatait!
Készpénzfizetés (átvételi ponton)
Jellemzően személyes átvételkor, de egyéb esetekben is felmerülhet, hogy készpénzzel kívánja kiegyenlíteni rendelését. Amennyiben a fizetési mód aktív, van lehetősége az átvételi ponton rendelésének ellenértékét előre kiegyenlíteni. Jelenleg bármelyik szállítási módot is választja vásárlásakor a készpénzfizetés bármely verzióban lehetséges, csak nem annyira kényelmes, ha nem személyes átvételt jelölt szállításra. Kérjük amennyiben módja és lehetősége van a visszaigazolás során megadott végösszeget készítse magához, hogy gyorsítani lehessen a termék átadását.
Készpénzfizetéses rendelés esetén a maximális fizethető végösszeg: 500.000.-Ft. Magasabb rendelési végösszeg esetén banki átutalás lehetséges.
Banki átutalás
A banki átutalás az egyik legkorszerűbb fizetési mód és rendkívül gyors. Átutalás esetén az alábbi adatok szükségesek az eredményes és pontos adminisztrációhoz:
Banki átutalás választásakor a vásárolt termékek ellenértékét minden esetben előre utalással szükséges kiegyenlíteni, de csak akkor, ha az automatikus rendelés visszaigazolás e-mail után erre külön e-mail értesítést kap, melyben csatolmányként (.pdf) a vásárlási számla is szerepel. Kérjük ellenőrizze a számlán szereplő adatokat, rendelésének tételeit és a végösszeget és csak azután utalja el a számla végösszegét lehetőleg a fizetési határidőn belül. Ha megkapta e-mailben a számlát, akkor biztos lehet benne, hogy teljesíteni is tudjuk tartalmát, tehát a szállítás vagy átvétel feltétele már csak a fizetés. A szállítás vagy az árú átvétele ezek után időpontegyeztetéssel lehetséges.
Korábbi még nem teljesített rendelés szerinti fizetési mód
Amennyiben önnek függő, még nem teljesített és még szállításra sem továbbított rendelése van folyamatban, akkor a korábban megadottak szerinti fizetési módot (pl: utánvét esetén utánvét lesz ez is) fogjuk figyelembe venni és lehetőség szerint aszerint kezeljük friss rendelését egybe vonva a korábbival vagy korábbiakkal. Ha korábbi rendelésében megadottól eltérő módon kívánja fizetni új rendelését, azt a megjegyzés rovatban tudja közölni.
FONTOS! Ha bármelyik fizetési módot is választja és ezzel szemben Őn úgy dönt, hogy a befizetését közvetlenül bankfiókban teszi meg - ami nem szerepel a választások között - úgy befizetésenként egységesen bruttó 500Ft kezelési költséggel megemeljük a vásárlás vételárát.
Ez mit jelent?
Pl.: Ha ön 2 részletben fizeti ki a vásárlás összegét akkor 1000Ft-al többet kell összességében befizessen a számlánkra. VAGY Ha ön előre nem értelmezi helyesen a banki átutalás fogalmát és besétál a bankunkba befizetni az összeget és elfelejti hozzátenni az 500Ft költséget akkor, a pénz megérkezésekor jelezni fogjuk, hogy a befizetése nem fedezi a tényleges vételárat így újra be kell fáradjon a bankba és újra be kell fizessen legalább 1000Ft-ot hiszen 2-szer történik közvetlen számlára befizetés!!!
Javasoljuk válasszák az elérhető fizetési módozat valamelyikét. Ezek minden esetben kényelmesek. Megértésüket köszönjük.
Téves kifizetés és túlfizetés esetén választható opciók
A megrendelő hibájából tévesen duplán, többszörösen vagy bármilyen mértékű túlfizetés esetén a túlfizetés összegét a következő a megrendelő által választott módok valamelyikén írjuk jóvá:
Számlázási információk
Webáruházunkon keresztül vagy egyéb módon leadott és szolgáltató által elfogadott rendelésről legkésőbb a teljesítéskor, azaz a termék átadásakor, előre utalás esetén az utalás előtt e-mailben a mindenkori magyarországi számlázási törvényeknek megfelelő elektronikusan is megküldhető nyomtatható számlát bocsájtunk ki. Az eredeti számlát attól függően, hogy a szállítás vagy a termék(ek) illetve szolgáltatás átvétele milyen formában történik, eltérő módon biztosítjuk ügyfeleink részére. Szállítás esetén általánosságban e-mailben csatolmányként küldjük meg melyet szükség szerint kinyomtathat vagy továbbküldhet, személyes átvételkor szintén e-mailben, de ha külön kéri, az átvevő személynek is átadunk egy példányt.
Amennyiben a vevő/megrendelő a szállítási címtől eltérő címre kéri a számla kézbesítését, azt az eladó/szolgáltató az alábbi Számla hiány vagy számla pótlás rendje szerint vállalja.
Számla hiány vagy számla pótlás rendje
Személyes átvételkor, ha a termék átvételével egy időben a vásárlási számláját nem kapta meg e-mailben, kérjük haladéktalanul jelezze a hiányt, és azonnal pótoljuk. Csomagküldéssel vagy egyéb csomagküldő szolgálaton keresztül teljesített és átvett csomagok esetében is haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezze - lehetőleg írásban -, ha valamilyen oknál fogva nem kapta meg e-mailben, vagy helytelen tartalommal került kiállításra a vásárlást igazoló számla. Amennyiben egyértelműen igazolható, hogy a hiba a számlát kiállító fél, tehát a szolgáltató hibája, a számla pótlása az alábbi "Elveszett, megrongálódott számlát az alábbi módon tudunk pótolni" 2-es pontja szerint díjmentesen történik. 3 munkanapon túl jelzett hibás számlát nem áll módunkban javítani.
Amennyiben a vevő/megrendelő a szállítási címtől eltérő címre kéri a számla kézbesítését, azt az eladó/szolgáltató az alábbi Számla hiány vagy számla pótlás rendje szerint vállalja.
Elveszett, megrongálódott számlát az alábbi módon tudunk pótolni:
Mivel vállalkozásunk környezettudatos és igyekszünk költséghatékony módon üzemelni, ezért mindenkinek javasoljuk, hogy a számla pótlása lehetőleg a 2. pontban megadottak szerint történjen.
Az elveszett, elhagyott vagy megrongálódott számla nem jelenti azt, hogy a vevő mentesül fizetési kötelezettsége alól, különösen akkor, ha a termékeket a vevő/megrendelő vagy az általa megbízott személy vagy vállalkozás átvette, tehát a szolgáltató/eladó teljesítette a megrendelést!
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben legkésőbb a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a szállítónak! Át nem vett, illetve tévesen vagy hibásan megadott szállítási címből eredően visszaküldött csomagok esetén a kiszállítás és visszaszállítás díját is jogosan a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag újrakalkulált többletköltségekkel növelt ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! 14 napos elállási jog gyakorlása esetén is köteles az elindított azaz kézbesítésre már átadott csomagot a szállítótól átvenni és saját költségén visszaküldeni.
Jótállás és garancia
Termékekre gyártótól függően legalább 12 hónap jótállást (köznyelven garanciát) vállalunk. Tartós fogyasztási cikkek esetében a törvény szerinti sávos jótállás az irányadó. Termék meghibásodása esetén, kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk a Vevőszolgálat visszáru menüpontján keresztül az űrlapot kitöltve és elküldve. Ezek után jelezni fogjuk teendőit. Általános ügymenetként kérjük a rendelés számát vagy a számlát - és amennyiben tartalmazta a termék, akkor a garanciajegyet - a termékkel együtt jutassa el telephelyünkre! A garanciális javítás sikerességéről telefonon tájékoztatjuk.
A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A garanciális feltételek termékkörönként eltérhetnek és idő közben változhatnak.
Elállás joga
Az üzlethelységen kívül kötött és a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított tizennégy munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó tizenkét hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Figyelem! Fogyasztónak csak a magánszemélyek más néven természetes személyek tekinthetők!
Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.
Ilyen esetek például az alábbiak:
Kérjük a visszaküldés előtt tájékozódjon róla, hogy a visszaküldeni kívánt termék(ek) esetében élni tud-e elállási jogával. Ügyfélszolgálatunk készséggel válaszol ilyen irányú kérdéseire is.
A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.
Kivonat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet az üzlethelységen kivül kötött és a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből:
9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.
27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy
ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;
b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha
ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,
bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy
bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.
28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
A törvény további részletei megtekintése és letöltése .pdf dokumentumként vagy Online elérése.
Adatkezelési információk elérése >>
Jogi nyilatkozat
Oldalunkon szereplő nem az locline.hu webáruház tulajdonát képező nevek, terméknevek, termék nevének részleteiben szereplő nevek, a logók, védjegyek, márkanevek, ikonok, képek, kizárólag csak tájékoztató jelleggel és a termékek és fogalmak azonosításának megkönnyítését szolgálják, és az oldal tulajdonosa ezeket semmilyen módon nem kívánja saját tulajdonaként megjeleníteni és bitorolni. Ezek kizárólagos tulajdonosa a szerző vagy az azt tulajdonló cég. Az említett információk kizárólag az oldalra látogatóknak és használóknak kívánnak segítséget adni a könnyebb azonosíthatóság végett és az oldal tulajdonosa semmilyen formában nem kívánja őket megtéveszteni.
A legnagyobb körültekintésünk ellene felmerülhetnek hibák, tévedések, hibás jelzések, rosszul használt nevek, képek, logók, ikonok, márkajelzések, védjegyek, melyeket igyekszünk a felhasználók és a tulajdonosok kérésére és jelzésére helyesbíteni/javítani a lehető legrövidebb időn belül.
Az oldalon szereplő márkák egyike sem támogatja az oldal tulajdonosát és az oldal egyik márkának sem tulajdonosa. Az áruház oldalain előforduló és említett márkákat csak forgalmazza.
Az oldalon helyenként szerepel más szerzőktől származó információ. Ezeket az információkat az oldal tulajdonosa a szerzővel egyeztetett engedélyek alapján jelenítette meg.
Az locline.hu oldalon megjelenő és olvasható minden tartalom szerzői jogi védelem alatt áll! Az oldal tartalmának másolása (kép és írott anyagok is), engedély nélküli terjesztése, megjelenítése más weboldalakon, honlapokon és egyéb anyagokban is a szerző és webáruház tulajdonosának írásos engedélye nélkül tilos! A legnagyobb gondossággal saját céljainkra állítjuk össze anyagainkat és nem a plagizálók részére készítünk tartalmat. Amennyiben tudomásunkra jut, hogy valaki illegálisan használja fel az oldalunk tartalmát, az ellen a megfelelő fórumokon eljárást kezdeményezünk és bejelentjük a törvénytelenül felhasznált tartalmakat és azonnali eltávolítását kérjük, súlyosabb esetben kártérítést is követelünk.
Frissítve 2023.03.31.
Üdvözlöm!
Kérem válasszon!
A locline.hu oldalon csak Loc-Line termékeket talál. Ha más szerszám is szerepel a bevásárlólistáján látogasson át az imbusz.hu oldalra és adja le egyben rendelését vagy igényét!
Köszönjük.
Mást is szeretnék. Irány az imbusz.hu!A gombra nyomva 90 napig nem jelenik meg újra az üzenet!